Filter

Állati influencerek a cukiságon túl

2017. október 16. - szabo.kata

Amikor a social media véleményvezérekről beszélünk, elsősorban emberekre gondolunk, pedig a közösségi oldalak igazi urai bizony a kisállatok. Akik közül sokan saját profiljaikkal és az azokból kinövő márkákkal olyan befolyásra tettek szert, amit sok influencer megirigyelhet tőlük. De kikről is beszélek és mitől olyan sikeresek az állati véleményvezérek? Mindjárt összefoglalom.

960x0.jpg

Az amerikai The Dog Agency vezetője, Loni Edwards nagyon tömören és megkérdőjelezhetetlenül fogalmazta meg korábban azt, mitől is olyan erősek az influencer jószágok: mert minden korosztályra hatnak, elképesztően magas engagement értékeket produkálnak, és a legegyszerűbb tartalmaikkal is olyan viralitásra képesek, amiért egy más típusú véleményvezérnek nagyon sokat kell küzdenie (vagy egy elképesztően eredeti ötletre van szüksége). Ezeket a kisállatokat a követőik feltétlenül szeretik, azért vannak ott a táborukban, mert minden megjelenésük egy adag örömöt jelent számukra, így nem kell magyarázni, miért kifejezetten értékesek a márkák számára.

Nem is véletlen, hogy a "pet influencer" téma a tengerentúlon már akkora biznisz, hogy olyan ügynökségek épülnek rá, mint az előbb említett The Dog Agency, ami olyan sztár háziállatokat képvisel, mint Harlow és Sage, Crusoe a tacsi vagy Tuna. A hozzájuk hasonló celebállatok - vagyis gazdáik - hatalmas pénzeket szakítanak a jól megválasztott együttműködéseikkel, melyek terén már egyáltalán nem kell a megszokott állateledel reklámokra gondolni.

Hogy lesz egy kisállat influencer?

Természetesen az állatok esetében is szükség van olyan alap dolgokra a követők eléréséhez, mint a különleges történet, személyiség, megjelenés. Ezekhez pedig elengedhetetlen az, hogy a gazdának megfelelő affinitása és tehetsége legyen ezek tálalásához a közösségi felületeken. És hajlandó legyen rengeteg energiát fektetni abba, hogy az állat profiljait kezelje, azokra érdekes tartalmakat találjon ki, és azokat sok-sok fáradtság árán el is készítse. Kim Kardashian is megmondta anno, hogy a tökéletes szelfi elkészítéséhez akár több száz verziót is kell fotózni - gondoljatok csak bele, hogy egy izgő-mozgó kisállatnál ez mennyi próba képet jelenthet. Ráadásul a saját macskám, Cirmó miatt is tudom, hogy az állatoknak is vannak olyan napjaik, amikor percenként produkálják magukat, máskor pedig egész nap alszanak és nem érdekli őket, hogy a gazdájuk mit szeretne tőlük kérni. 

Szóval, hogy a kisállatod menő influencer legyen, bizony rengeteg melót jelent. Persze van olyan szerencsés helyzet, amikor az állatka azért lesz híres influencer, mert a gazdája celeb - de ez már egy egészen más dolog. Amire viszont figyelni kell: csak addig és úgy szabad ezt csinálni, amíg az állat is élvezi a mókát és nem az öncélú kihasználásáról van szó.

Nem mindegyik állati influencer egyforma

Létezik a legegyszerűbb forma, amikor van egy valamilyen okból különleges kisállat, aki maga miatt sztár lesz a gazdája segítségével. Ilyenek a legnagyobb állati influencerek, mint Lil Bub, Grumpy Cat vagy Marnie a kutya. Ők akkorák lehetnek, hogy saját márkájuk lesz, plüssfigurák készülnek belőlük és rendezvényeken állnak sorba a mancsnyomaikért a rajongók. 

Ugyanakkor ott van a másik oldal, amikor a kisállat valamilyen formában a gazda "kivetülése", még ha ez nagyon rosszul hangzik is. Arra gondolok, amikor a gazda véleménye és kreativitása az állat által jelenik meg a közösségi médiában, mintha a jószág erősítené, tolmácsolná azt. Egymás nélkül nem lehetnének influencerek. Ilyen például Rafael Mantesso és a kutyája, Jimmy a bull, akinek önálló profilja csak mostanra lett. És ilyen itthon Erzsi, a macska is, aki amellett, hogy gyönyörű, elképesztően markáns véleménnyel rendelkezik mindenről. Véleménnyel, ami a gazdája, Homonnay Gergely véleménye a macska által hangosítva. Tökéletes párosítás. De, hogy egy magyar kutyát is mondjak, gondoljunk csak az ős-influencer Deményre, akinek - ahogy Erzsinek - szintén jelent már meg könyve.

Miért jó lehetőség ez a márkáknak?

Egy állati influencer valóban nagyon erős engagementtel és igazán rajongó követőtáborral rendelkezik. Ha egy márka megjelenik mellettük gyakorlatilag biztos, hogy a közönség pozitív értékeket fog kapcsolni hozzá. Alapvetés, hogy jó terep ez a kisállatoknak szóló szolgáltatásokkal, termékekkel foglalkozó cégeknek, hiszen itt a vásárlásra ösztönzés közvetlen. De az egyszerű  termékmegjelenítésnél tovább lehet lépni. Loni Edwards szerint ma már egyre inkább az embereket megszólító márkák szeretnének szerepelni az állatok felületein és egyre különlegesebb módokon. A Mercedes Benz például Lokival a hatalmas farkaskutyával és gazdájával készített 360-as videót egyik autójához, pusztán azért, hogy azt érzékeltesse, milyen jól érezheti magát bárki, aki ezt az autót használja. Érdekesség, hogy idén már a Toyota szponzorálja Lokiék utazásait, csak úgy kapkodnak értük.

Persze bármilyen kecsegtető is egy ilyen együttműködés, azért itt is észnél kell lenni és ugyanazokra a szabályokra kell ügyelni, mint egy normál influencer együttműködés esetében. Hiszen ez is elsülhet balul. Főleg olyan helyzetben kell szemfülesnek lenni, amikor a gazda és az állat személye erősebben kapcsolódik. Ott ugyanis nem csak egy cuki kutya, hanem általában egy markáns vélemény mellett is jelenik meg a márka és üzenete.

Tetszett a bejegyzés és nem maradnátok le a legfrissebbekről? Kövessetek minket Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://influencer.blog.hu/api/trackback/id/tr7612957047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása