Egy összefogásnak nem kell mindig szervezetten létrejönnie, sőt! Az online térben elég gyakran tapasztalni, hogy az emberek random elkezdenek tömegesen kiállni egy-egy fontos ügy mellett. Persze sokat segítenek az önszervezésben olyan ismert influencerek, akik alapvetően nagyobb közönséget érnek el. Ilyen összefogásnak lehettünk tanúi az elmúlt napokban a Magyar Hospice Alapítvány kapcsán is.
November elsején adta hírül az RTL Klub esti híradója, hogy heteken belül bezárhat a Magyar Hospice Alapítvány által működtetett Budapest Hospice Ház, mert egyszerűen nincsenek további források a fenntartására. Az intézmény 10 ágyas fekvőbeteg ellátást biztosít gyógyíthatatlan betegek számára, emellett pedig további 100 pácienssel otthonaikban foglalkoznak. Elképesztően fontos munkát végeznek, amihez kapnak pénzt a társadalombiztosítótól, ám ez költségeik felét sem fedezi, így adományokból és egyszázalékokból pótolják a hiányzó részt. Ez a hiányzó rész most 50 millió forintra rúg. A hiány oka több összetevős: az adományok folyamatosan csökkennek, és rájuk nem vonatkozik az egészségügyi bértábla, ezért szakdolgozói fizetések emelését is nekik kell fizetni, ami jelentősen megnövelte a havi kiadásaikat.
A hírekben terjedő információk megdöbbentették az internetezőket, köztük több befolyásos véleményvezért is, akik szinte azonnal felemelték a hangjukat a Hospice Ház és az alapítvány mellett. Többen és többféleképpen.
Nyári Krisztián egy nagyon szimpatikus és logikus ötlettel állt elő: ha mind az 50 ezer követője utalna egy ezrest az alapítványnak meg is lenne a hiányzó 50 millió. Úgyhogy tettre fel, tegyék is ezt meg! Egyszerű, tömör és lényegre törő.
Tóth Vera egy személyes történettel vezette rá követőit arra, miért is olyan értékes a Ház munkája, és miért kell támogatni a fennmaradását. Az énekesnő a bankszámlaszám mellett már a mindenki számára könnyen kivitelezhető SMS-sel/telefonhívással adományozó lehetőséget is reklámozta.
Erzsi Fenevadovna, vagyis magyar hangja, Homonnay Gergely pedig leginkább a hír terjesztésében és magyarázatában játszott fontos szerepet, a tőle megszokott vehemens és kritikus hangnemben. Ugyanakkor a bejegyzése alatti kommentekben elkezdett terjedni annak módja is, hogyan segíthetik az emberek közvetlenül az alapítványt.
A véleményvezérek hatása fontos szerepet játszott abban, hogy az internetezők körében egy olyan rendkívül egyszerű önszervező mozgalom induljon, melyben megosztották (és osztják most is), főként Instán és Facebookon annak az SMS-nek a screenshotját, amit az alapítvány támogatására küldtek. Egyre több és több storyban jelent meg az SMS és a felhívás az általam követett profilok között is, aminek van egy nagyon fontos ereje: azt érezteti, hogy egy ilyen egyszerű dolgot te is megtehetsz, kár belőle kimaradni! És tényleg kár, szóval, ha támogatnátok az alapítványt, utaljatok tetszőleges összeget a 10300002-20329055-70073285-es bankszámlaszámra, vagy hívjátok az 13600-as telefonszámot/küldjetek rá SMS-t annyival, hogy 83. Az adakozás attól függetlenül is nagyon fontos, milyen előrelépés történik időközben az ügyben.
Tetszett a bejegyzés és nem maradnátok le a legfrissebbekről? Kövessetek minket Facebookon is!