Ahogyan arról korábbi bejegyzésünkben már részletesebben beszéltünk, nagyon fontos, hogy a véleményvezérek egyértelműen tájékoztassák követőiket arról, ha egy tartalmukat ellenszolgáltatás fejében jelentettek meg. Várható volt már, hogy a GVH is lépjen az ügyben, és most ajánlást adtak ki arra vonatkozólag, ennek hogyan is kellene megtörténnie.
Azt kell mondanunk, hogy a Gazdasági Versenyhivatal egészen gyorsan kapcsolt a véleményvezérek és reklámozás kérdésében, hiszen külföldön is igazából csak az utóbbi hónapokban, és nagyobb botrányok miatt (mint például a Fyre fesztivál eseményei) kezdett el beszéli róla a közélet és a szabályozó szervek. Pedig fontos kérdés, hiszen az influencerek azzal, hogy egy-egy márkának ellenszolgáltatás fejében megjelenést biztosítanak, reklámoznak. A probléma pedig ott kezdődik, ha ezt nem tüntetik fel egyértelműen, hiszen ezzel megtéveszthetik a követőiket. Erre az 'egyértelmű feltüntetésre', ennek módjaira és felelősségére adott most ajánlást a GVH, amit itt bárki elolvashat. És ezután könnyedén be is építhet az együttműködéseibe (ha eddig még nem tette volna).
Az ajánlás azért fontos, mert végre itthon is keretbe helyezi, hogyan is kell megmutatni az egyes felületeken azt, amikor szponzorációról van szó. Ez pedig nem csak az influencer, hanem a márka és a közöttük közvetítő cég felelőssége is. És nem csak azért, hogy betartsák a vonatkozó törvény előírásait, hanem azért is, hogy a felhasználók előtt hitelesek tudjanak maradni.
A GVH célja ezzel a jövőbeli piaci gyakorlat alakításának minél hatékonyabb támogatása az érintett fogyasztói kör tudatosságának növelése mellett - ezt pedig teljes mértékben támogatjuk! Reméljük, hogy az ajánlás nyomán egyre inkább bevett dologgá válik influencer és márka oldalról is az, hogy a szponzorációt világosan megjelöljék.
Tetszett a bejegyzés és nem maradnátok le a legfrissebbekről? Kövessetek minket Facebookon is!