Filter

Mitől értékes egy influencer?

2017. szeptember 27. - juhaszszabo.csilla

Minden nap a szemünk előtt vannak, szinte az életünk részei. Tudjuk, mikor vesznek új ruhát, hol kirándulnak, vagy épp mit ebédelnek. Az Instagram feedünkben a családunk és barátaink fotói mellett naponta figyeljük, mit csinálnak. Ők korunk véleményvezérei, akik állandóan a képernyőn vannak, és azon dolgoznak, hogy szórakoztassanak minket. Az előállított tartalommal vagy pusztán a saját életükkel. A Forbes összeállított egy listát Magyarország legértékesebb youtubereiről. De mitől is lesz értékes egy influencer? Miért értékes egy márka számára a social media influencer? Nem csak azon múlik, hogy mennyi követője van!

collage.jpg

A vásárlók 85 százaléka gondolja úgy, hogy a hozzájuk hasonló felhasználó által generált reklám sokkal hatékonyabban célt ér, mint egy-egy a márka által előállított tartalom. Ez persze nem arról szól, hogy a branded content már nem releváns, és senkit sem érdekel, hogy ott van-e a Pepsi a tévében vagy sem. A piaci pozíció elérésében, megtartásában továbbra is a klasszikusnak számító kommunikációs eszközök fontosak.

Ha azonban a márka egy sokkal közvetlenebb kapcsolatot akar kialakítani a fogyasztóival, az influencerek azok, akiken keresztül ezt hitelesen megteheti. Hogy miért? Mert nem a márka állítja önmagáról, hogy jó, hanem egy általunk kedvelt személy mondja azt, hogy szereti, mert szerinte jó. És az ismerősöknek mindig jobban hiszünk, mint egy reklámnak.

Miért hiszünk az influencereknek?

Emberek vagyunk. Igényeljük a kapcsolatokat. Ha tanácsra van szükségünk, családunkhoz, barátainkhoz fordulunk, és adunk a véleményükre. Lényegtelen, hogy a kommunikációs csatorna online vagy offline. Az influencerek egyik legnagyobb erőssége, hogy a közösségi oldalakon keresztül gyakorlatilag barátként, ismerősként tekinthetünk rájuk. Megismerjük az életüket, mindent tudunk róluk, amit akarnak, hogy tudjunk, és egy olyan intim közelségbe engednek magukhoz, amelyet a valóságban nem tudnánk elérni. Emellett van lehetőségünk hozzájuk szólni, kommentálni a képeiket, kifejezni a rajongásunkat, és egy tévéműsorral ellentétben még visszajelzést, választ is kaphatunk tőlük.

Selfbrand, egyediség

Az influencerek, legyen szó youtuberről, instagrammerről vagy épp bloggerről mind önmagukat építették fel, önmagukért és a saját tartalmuk miatt szeretjük őket. Erre a piacra maximálisan igaz, hogy csak akkor lehet érvényesülni, ha kitűnsz a tömegből, ha valami olyat készítesz, amit mások nem. Az influencerek egyedi tartalmat nyújtanak, és minden videóban, fotón, posztban önmagukat adják. Nem közvetítenek egyenesen márkaüzeneteket, nem kérnek a kreatívok által előre megírt sablonszövegekből. (Aki mégis így tesz, előbb utóbb hitelét veszti a közönsége előtt, és ezzel egyenes arányosan csökken a nézettsége, elérése is.) Fontos számukra, hogy csak olyan márkát, terméket, szolgáltatást engedjenek be a profilukba, amivel maguk is teljes mértékben azonosulni tudnak. Mert tudják, hogy a közönségük kiszúrja, ha olyan dolgot akarnak nekik bemutatni, amit egyébként soha nem vennének meg.

Ismerik a közönségüket

Ebből adódóan az influencerek kezében hatalmas tudás van. Napi szinten kapcsolatban állnak a nézőikkel, tudják, mit szeretnek, milyen tartalommal lehet elérni a legtöbb lájkot, hogyan lehet leginkább megszólítani őket. Tudják azt, amit egy reklám nem. Önmagukon keresztül mutatják be a márkát, hiteles márkanagykövetté téve magukat.

Mert egy influencert csak akkor követünk, ha tetszik, amit csinál, ha közel áll hozzánk a stílusa. Vagy ha egy olyan jövőbeli képet mutat, ahol látni szeretnénk mi is magunkat.

Kreativitás, szabadság

Ahhoz, hogy saját tartalommal szórakoztassanak több 10 vagy 100 ezer embert hetente vagy akár napi szinten, nem kevés kreativitás kell. Nem köti és szabályozza őket semmi, szeretnek szabadon gondolkozni, és olyan tartalmakat készíteni, amit mások nem. Fontos nekik az is, hogy ne csak kiszolgálják a márkát, hanem általa ők is építkezni tudjanak. Éppen ezért bátran a kezükbe lehet adni egy-egy márkaüzenetet, hogy formálják a saját képükre, és tárják a közönségük elé, úgy, ahogy ők szeretnék. Érdemes őket hagyni kibontakozni, a végén szinte biztos a win-win szituáció.

Követőszám = elérés?

Persze az értékesség kérdésében nem hanyagolhatjuk el a követőszámot sem. Minél több követője van egy influencernek, annál értékesebbnek tűnhet a márkák számára, mivel rengeteg embert elérhetnek általa. Viszont a követőszám nem minden, hisz ma már nagyon könnyen és gyorsan lehet kamu-követőket vásárolni. Fontos az elérés, az elköteleződés, hogy milyen arányban van a követők és az egyes posztok like-jainak száma. Pont ezért fontos, hogy egy-egy influencer értékét ne csak a követőinek száma alapján akarjuk meghatározni. A nagyok mellett egy microinfluencer is lehet ugyanolyan értékes, pont azért, mert egy szűkebb, koncentráltabb közönséggel kommunikál. És lehet, hogy a mi céljaink eléréséhez éppen ő lesz a legértékesebb.

Tetszett a bejegyzés és nem maradnátok le a legfrissebbekről? Kövessetek minket Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://influencer.blog.hu/api/trackback/id/tr9412898212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása