Érek annyit, mint Kim Kardashian? - Ezért nem érdemes kalkulátorral árazni

2018. február 08. - szabo.kata

A napokban futottunk bele egy olyan alkalmazásba, ami arra hivatott, hogy segítsen megmondani az influencereknek, hogy mégis mennyit ér pénzre váltva egy-egy posztjuk. De lehet ezt egyáltalán így automatizálni? Megsúgjuk: nem hisszük!

shutterstock_641808136.jpg

Az Influencer Marketing Hub nemrég kihozott egy olyan okos kis fejlesztést, ami kiszámolja, hogy egy-egy Instagram posztért mennyit kérhet egy-egy felhasználó. Arra is kalkulál, hogy engagementre nézve mennyi az annyi, ha pénzre váltjuk ezt a mutatót is. Sőt! Egy olyan extrát is tettek a felületbe, ami összehasonlítja a felhasználók adatait olyan giga-influencerek számaival, mint Kim Kardashian.

Az oké, hogy számomra ebből kiderült, hogy engagement alapján drágább vagyok mint az említett celebnő, de a játék mellett tényleg valid lehet, amit az alkalmazás mond? Ha jobban végiggondoljuk, akkor természetesen nem. Egy ilyen automatizált felület maximum támpontot jelenthet már csak amiatt is, hogy az amerikai piacból indul ki. Ugyanakkor egy-egy együttműködés során sok szempontot kell figyelembe venni akkor, amikor már árakról beszélünk. Nem elég csak a követőszámot, vagy az engagementet nézni, sokkal fontosabb, milyen felkérésről van konkrétan szó, mennyi munkát fektet abba az influencer, milyen költségei vannak és a márka számára mit ér meg az, hogy megjelenjen nála.

Érdemes az influencereknek meghatározniuk alap árakat, hiszen így könnyebb és gyorsabb is árajánlatot adni, és van miből kiindulni. Viszont nem szerencsés pusztán ez alapján dolgozni, inkább testre kell szabni az ajánlatot az együttműködés pontos preferenciái alapján. A márkáknak pedig egyáltalán nem tanácsos ilyen kalkulátorok adataiból kiindulniuk, amikor egy együttműködést terveznek, pont a fentebb említett okokból.

Egyeztessetek, beszélgessetek sokat; járjátok körbe rendesen a témát - így lehet egy együttműködés során olyan árat kialakítani, amivel a végén mindenki elégedett lesz!

Tetszett a bejegyzés és nem maradnátok le a legfrissebbekről? Kövessetek minket Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://influencer.blog.hu/api/trackback/id/tr1813646074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.09. 18:40:23

Vannak olyan hülyék, akik aszerint vásárolnak valamit, hogy mit ajánl egy "influencer"?