3 dolog, amit fontolj meg, mielőtt igent mondasz egy együttműködésre

2018. január 20. - szabo.kata

Egyáltalán nem mindegy, hogy egy influencer - legyen éppen mikro, vagy a legnépszerűbbek egyike - milyen felkéréseket utasít el, és melyekre mond igent. Hiszen egy ilyen munka hozzáadhat értéket a megelenéséhez, viszont ugyanígy el is vehet belőle. Dönteni persze nem mindig könnyű, de a tapasztalatainkból építkezve összeszedtük azt a három fontos tényezőt, melyeket végiggondolva azért már látszani fog a helyes irány.

beauty-influencer-zoella-youtube-10-13-17.png

Tudod hitelesen képviselni?

A legfontosabb talán azt látni, hogy tudod-e influencerként helyesen képviselni a márkát/ügyet/bármit és azt, amire konkrétan felkértek. Persze olykor a legfurcsább megkereséseket is lehet úgy alakítani, hogy abból igazán izgalmas együttműködés süljön ki, de ez a ritkább eset, az ellenkezője gyakrabban előfordul. Gondold tehát át azt, hogy, illik-e hozzád, az énmárkádhoz a felkérés, és meg tudod-e jeleníteni a csatornáidon úgy, hogy az hiteles, természetes legyen és passzoljon ahhoz a képhez, amit kialakítottál. És egyáltalán: ahhoz a közönséghez szól-e akikhez te beszélsz. Ha ezekre nem a válsz, akkor jobb nemet mondani, még akkor is, ha nagyon kecsegtető is az ajánlat. 

Milyen értéket ad?

Egy igazán jó együttműködés értékes mind a márka, mind az influencer számára. Ad valami pluszt, amitől kialakul egy win-win szituáció. Éppen ezért egy munka kapcsán a 90-es évek "van a pénz, amiért korpásodik a hajam' hozzáállása régen rossz. Elvállalni, pusztán a fizetségért, egy béna termékmegjelenítést, ami olyan görcsösen feszít a posztjaid között, mint akire rászóltak, sosem jó üzlet. Nem, hogy értéked nem ad, de pont ez az az eset, amikor még el is vesz. Ráadásul ilyenkor fordul elő az is, hogy a sok vállalás miatt egymást érik az együttműködések az influencer tartalmai között, ő maga (no és az, amiért megszerették) pedig teljesen elveszik. Tudjuk, hogy sokszor nehéz súlyozni a felkérések között, de muszáj. Ha ez segít, akkor a jó irányra példa az, amikor a márka támogatja az influencer hozzá is passzoló törekvéseit, és így valóban együtt dolgoznak a kitűzött célért. Ilyen irányban érdemes gondolkozni.

sub-buzz-4494-1472165519-1_png.jpeg

Tényleg meg tudod valósítani?

A legjobbakkal is előfordul, hogy rosszul mérik fel az idejüket és energiájukat, és beleugranak olyan dolgokba, melyeket aztán vagy nem tudnak tartani, vagy csak nagyon kínkeservesen tudnak teljesíteni. Egyik sem jó, az pedig biztos, hogy ebből se jó tartalom nem születik, se kölcsönös elégedettség. Egy együttműködés előtt ezért mindig mérd fel, hogy mire és hogyan van időd és azt is, hogy számodra ez mekkora energiabefektetéssel jár. És, ha éppen se energia, se idő nincs, akkor azt a felkérést el kell engedni. Hidd el, ezzel sok kellemetlenséget spórolsz meg magadnak és a márkáknak is.

Remélljük, hogy tudtunk segíteni, viszont, akiben kérdés maradt, kommentben felteheti!

Tetszett a bejegyzés és nem maradnátok le a legfrissebbekről? Kövessetek minket Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://influencer.blog.hu/api/trackback/id/tr5013588985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.